Z wizytą w Krakowie - wycieczka klas II

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
24 października 2023

W piątek, 20 października, uczniowie klas II mieli okazję odwiedzić jedno z najstarszych polskich miast, dawną stolicę naszego kraju - Kraków.

Swoją wędrówkę rozpoczęliśmy od wzgórza wawelskiego, gdzie zobaczyliśmy piękną katedrę. Od pani przewodnik usłyszeliśmy nieco ciekawostek na temat władców Polski. Następnie z wielką energią pokonaliśmy 144 schody, aby znaleźć się na dzwonnicy, w której majestatycznie spoczywał królewski dzwon "Zygmunt".
Nadal pełni sił poszliśmy szukać smoka wawelskiego. Oczywiście znaleźliśmy i ani trochę nie baliśmy się tego potwora. Przecież wiemy, że to tylko figura! Po sesji zdjęciowej ze smokiem udaliśmy się na piękny krakowski rynek, gdzie wysłuchaliśmy wybrzmiewającego z Wieży Mariackiej hejnału. Mieliśmy również okazję wejść do Kościoła Mariackiego. Długo wyczekiwanym przez nas momentem były małe zakupy w Sukiennicach.
Nasza wycieczka zakończyła się w cieniu Bramy Floriańskiej i Barbakanu. Zmęczeni, ale szczęśliwi wsiedliśmy do autobusu, aby podzielić się z kolegami naszymi wrażeniami z wycieczki.
Czekamy na kolejne wyjazdy!